Sastavnice kurikula
Školski kurikulum sadrži sve sadržaje, procese i aktivnosti koji imaju za cilj ostvarivanje ciljeva i zadataka obrazovanja na način da se promoviraju intelektualni, osobni, društveni i fizički razvoj djece/učenika. Uz službeni program, kurikulum sadrži i one aktivnosti i sadržaje koje možemo smatrati neformalnim, a predstavljaju svojevrsnu specifičnost škole.
Školskim kurikulom utvrđen je plan i program rada škole kroz izbornu nastavu, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, te druge odgojno obrazovne programe i projekte. Kurikul podrazumijeva i uključuje opsežno planiranje, ustrojstvo i provjeravanje procesa rada i djelovanja s obzirom na odgovarajuće detaljne ciljeve, sadržajne elemente, ustrojstvo i kontrolu postignuća prema globalno postavljenim ciljevima i prema pretpostavkama za odvijanje procesa. Pri izradi školskog kurikula stavljen je naglasak na specifičnosti škole i sredine u kojoj škola djeluje. Središte i polazište rada na sadržajima školskog kurikula jesu potrebe i interesi naših učenika, roditelja i lokalne zajednice. Bitne pretpostavke ostvarivanju ciljeva postavljenih u kurikulu su: postojanje stručne kompetencije učitelja, kvalitetna suradnja na relaciji roditelji – škola, podrška i pomoć lokalne zajednice.
Pored potreba i interesa naših učenika, roditelja i lokalne zajednice povećan je interes za etičku i moralnu perspektivu odgoja i obrazovanja. Nedostatak jasnih vrijednosti i /ili slabljenje vrijednosti u društvu odražava se krizom vrijednosti ili krizom morala. Zato školski kurikul pretpostavlja ostvarenje moralnih vrijednosti. Naše vrijednosne težnje u odgoju i obrazovanju dugoročne naravi su: znanje, demokratske vrijednosti, ljudsko dostojanstvo, pravednost, kulturni i nacionalni duh i domoljublje. Dominantnim postaje odgoj, a naglasak se stavlja na pravednost, poštovanje drugih ljudi, svijest o drugima, samosvijest, odgovornost, odanost, privrženost, briga o drugome, povjerenje i dr.
Obrazovni cilj će se artikulirati na način da učenike treba poučiti o prirodi, društvu, svijetu, drugima i sebi.