20/06/2025

ITALIA, PERCHÉ NO?

Projekt izborne nastave talijanskog jezika u OŠ Kustošija

U Osnovnoj školi Kustošija tijekom školske godine 2024./2025. proveden je projekt pod nazivom “Italia, perché no?”, u kojem su sudjelovali učenici od 5. do 8. razreda koji pohađaju talijanski jezik kao izborni predmet. Projekt nije bio zamišljen isključivo kao priprema za terensku nastavu, već se sastojao od tri međusobno povezana dijela: priprema u školi, izvođenje same terenske nastave u Italiji te osvrta i obrade dojmova nakon povratka.
Voditeljica cijelog projekta bila je prof. Sanja Paić, učiteljica engleskog i talijanskog jezika u školi.

I. Pripremne aktivnosti

U pripremnoj fazi projekta učenici su razvijali komunikacijske vještine koje su im bile potrebne za snalaženje u svakodnevnim situacijama na terenu. Kroz raznovrsne zadatke vježbali su kako se sporazumjeti na ulici, pitati za smjer, naručiti hranu u slastičarnici ili kupiti suvenir. Naglasak je bio na usvajanju vokabulara i izraza vezanih uz stvarne životne situacije.

Učenici su također proučavali karte zabavnog parka Gardaland, kategorizirali atrakcije i učili kako ih imenovati na talijanskom jeziku. Preko službenih internetskih stranica analizirali su radno vrijeme parka tijekom različitih razdoblja godine, čime su razvijali istraživačke i digitalne vještine. Osim toga, upoznali su zemljopisni i kulturni kontekst regije Veneto, u kojoj se nalaze grad Verona i Gardaland, te saznali više o značaju jezera Garda.

Sve su aktivnosti bile prilagođene kurikulumima pojedinih razreda i godinama učenja talijanskog jezika, uz naglasak na međupredmetno povezivanje sadržaja.

II. Terenska nastava u Italiji – 22. i 23. svibnja 2025.

Središnji dio projekta bio je dvodnevni izlet u Italiju, koji se održao 22. i 23. svibnja 2025., uz sudjelovanje 33 učenika. U pratnji su bili pedagoginja Mirela Rebić i prof. Mario Grgić, dok je cjelokupnu organizaciju i vođenje programa vodila prof. Sanja Paić.

Prvi dan – Verona

Prvi dan bio je posvećen razgledavanju Verone, uz pratnju licenciranog lokalnog vodiča. Unatoč tome što su nas obilni pljuskovi pratili gotovo cijelog dana, učenici su s velikim zanimanjem upijali sadržaje o gradskim znamenitostima. Posjetili smo Piazza delle Erbe, živopisni trg okružen povijesnim zgradama, Veronsku arenu, treći po veličini rimski amfiteatar, te Piazza dei Signori s impozantnim spomenikom Danteu Alighieriju. Prošetali smo do Julijine kuće i poznatog balkona, gdje su učenici snimili niz nezaboravnih fotografija.

Nakon razgledavanja i slobodnog vremena za kupnju suvenira i kratku okrjepu, uslijedila je večera u tradicionalnoj talijanskoj pizzeriji. Učenici su, koristeći jelovnike na talijanskom jeziku, samostalno birali vrste pizza i komunicirali s konobarima. Večera je bila posebno iskustvo jer su jeli zajedno s ostalim talijanskim gostima, uživajući u autentičnoj atmosferi pravog lokalnog restorana. Osim jezične prakse, učenici su osjetili duh talijanske svakodnevice, što je dodatno obogatilo njihovo putovanje.

Drugi dan – Gardaland

Drugi dan bio je rezerviran za boravak u Gardalandu, jednom od najpoznatijih zabavnih parkova u Europi. Učenici su bili raspoređeni u manje grupe, a tijekom dana su se samostalno snalazili po parku, koristili karte, rasporede i izbornike na talijanskom jeziku. Prilikom kupnje hrane, pića ili suvenira koristili su talijanski jezik, a gdje je bilo potrebno, nadopunjavali su komunikaciju i engleskim. Bilo je pravo zadovoljstvo čuti učenike kako se samouvjereno izražavaju u stvarnim situacijama, primjenjujući znanja stečena kroz pripreme.

III. Refleksija i zaključci

Završna faza projekta odvijala se po povratku u školu. Na satovima talijanskog jezika učenici su izražavali doživljaje i dojmove, razgovarali o kulturnim razlikamapoteškoćama u razumijevanju, ali i pozitivnim iznenađenjima koja su doživjeli. Analizirali su povijesna i kulturna mjesta koja su posjetili, povezivali ih sa školskim sadržajima i promišljali o korisnosti jezika u svakodnevnim životnim situacijama.

Projekt “Italia, perché no?” pokazao se kao iznimno vrijedan i uspješan, ne samo u pedagoškom i jezičnom smislu, već i kao motivacijski poticaj za daljnje učenje. Učenici su stekli dragocjeno iskustvo, ojačali svoje komunikacijske vještine i razvili veću samostalnost. Povratne informacije roditelja, učenika i stručnih suradnika bile su izuzetno pozitivne.

Posebno veseli činjenica da je ovaj projekt povećao interes za izborni predmet talijanskog jezika – već se bilježi veći broj prijava učenika budućih četvrtih razreda za sljedeću školsku godinu, što potvrđuje vrijednost ovakvih iskustava u odgojno-obrazovnom procesu.

Pročitajte još

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content